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Powered by public netbase t0 -- please sign Wie der MUND entsteht ....Schickt uns bitte eure Nachrichten, Meldungen und Ideen. Im MUND findet Ihr eine Rubrik, die eine Konsequenz aus der
redaktionsinternen Debatte um die Notwendigkeit, sexistische,
antisemitische und rassistische Beiträge nicht zu
veröffentlichen, einerseits, die Problematik von Zensur
andererseits versucht: unter "B) Eingelangt, aber nicht
aufgenommen" wird - in anonymisierter Form - auf angehaltene
Beiträge hingewiesen und eine kurze Begründung der/des
Tagesredaktuers für die Nichtaufnahme geliefert. Die
AbsenderInnen werden hiervon informiert.
Quelle: www.popo.at Und für nächsten Donnerstag: Das Rechtshilfe-Manual ...und was mache ich eigentlich gegen rassisten? online-diskussion
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A) TEXTE
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AKTIONEN UND ANKüNDIGUNGEN
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01 14.08.2002 :: Anti WEF Festl ::
From: - <kontakt@antiwef.org>
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Stadtbahnbogen 28
Lerchenfelder Gürtel 28
(gleich neben dem in Verruch geratenen Celsea)
das
zweite aus einer reihe von festln in wien vor den anti-wef
protesten in salzburg im september 2002 - mit infos,
cocktailbar,
essen, filmen, dj-line (heute nicole und antistatus)
bereits um 19:30 gibts fuer
interessierte ein treffen einer wiener
vorbereitungsgruppe - ab 21:00 beginnt dann das festl termin
des
naechsten festls ist mittwoch, 21. august mit dem subcomandante
marcos
soundsystem
infos zu den kommenden
antiwef-protesten gibts unter
htt://www.antiwef.org und http://at.indymedia.org
dj-line mit nicole & antistatus
......................................................................
ein service von action.at :::::
http://www.action.at/dates/
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02 2002/08/14 Virtual Sit In Against the OAS and the Mexican
Government
From: Harald Frassine <terminemoderator@blackbox.net>
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JOIN THE VIRTUAL SIT IN AGAINST THE OAS AND THE MEXICAN GOVERNMENT
ON
AUGUST 14, 2002
VERSION EN ESPANOL SIGUE
The
legendary "hacktivist" group, The Electronic Disturbance
Theater,
will launch a Floodnet action or virtual sit-in against the
Organization of
American States and the government of the state of Chihuahua, Mexico on
August 14 in solidarity
with the families of the disappeared and
murdered young women of Juarez.
To
join this action, go to the following website:
http://www.thing.net/~rdom/ecd/JuarezCall.html
This
virtual action will coincide with the arrival to the US of the
mothers of two women who are among the 800 victims of ongoing
violence
in Juarez, Mexico. The mothers will lead a march to the
Organization
of American States on Wednesday, August 14, 2002 at
noon.
The
mothers will deliver a letter to the Commission Chairperson of
the
Interamerican Commission on Human Rights urging that body to
intervene
on behalf of the families of the murdered and missing women. To
date,
the local, state and federal government in Mexico have not
responded
to the crisis in Juarez.
The
march has been organized by The Women in Black Art Project and
artist Coco Fusco to raise awareness about the 800 women who have
been
murdered or "disappeared" in and around Ciudad Juarez, State
of
Chihuahua, Mexico, over the past decade.
To
learn more about activities in support of the families of the
murdered and missing women, log on to
http://www.geocities.com/pornuestrashijas.
To
learn more about The Women in Black Art Project log on to:
www.artwomen.org/current.htm
PLEASE JOIN THIS
ACTION!
Go to the following website:
http://www.thing.net/~rdom/ecd/JuarezCall.html
UNENSE A LA ACCION VIRTUAL
CON EL GOBIERNO MEXICANO Y LA OEA EL 14 DE
AGOSTO, 2002
El
legendario grupo hactivista, el Teatro del Disturbio
Electrónico,
lanzará una acción con "Floodenet," es decir, una
manifestación
virtual, contra la Organización de Estados Americanos (OEA) y
el
gobierno del estado de Chihuahua en México el 14 de agosto,
en
solidaridad con las familias de las mujeres desaparecidas y
asesinadas
de Juarez.
Para
unirse a esta acción, vayan al sitio web:
http://www.thing.net/~rdom/ecd/JuarezCall.html
Esta
acción virtual coicidirá con la llegada a los EU de las
madres de
dos mujeres que son entre las 800 víctimas de la violencia
continua en
Juarez, México. Las madres encabezarán una marcha a la
Organización de
Estados Americanos el miercoles, 14 de agosto, 2002, a las doce
del
día.
Las
madres entregarán una carta al presidente de la
Comisión
Interamericana de Derechos Humanos, que urge que dicha
organización
intervenga en nombre de las familias de las mujeres desaparecidas
y
asesinadas. Hasta hoy, el gobierno mexicano, al nivel local,
estatal y
federal, no ha respondido a la crisis en Juarez.
La
marcha ha sido organizada por Las Mujeres en Negro - Proyecto
Artístico y la artista Coco Fusco para tomar conciencia del
hecho que
casi 800 mujeres han sido asesinadas o desparecidas en Ciudad
Juarez y
sus alrededores, en el estado de Chihuahua, en los últimos
diez años.
Para
saber más sobres las actividades de las familias de las
mujeres
asesinadas y desaparecidas, vayan a la página
http://www.geocities.com/pornuestrashijas.
Para
saber más sobre Las Mujeres en Negro - Proyecto
Artístico, vayan
a la página: www.artwomen.org/current.htm
¡Por favor UNENSE A LA
ACCION!
http://www.thing.net/~rdom/ecd/JuarezCall.html
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03 newsletter2: ars electronica 02 und radio fro
From: "Barbara Wildberger" <barbaraw@fro.at>
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SCHNITTSTELLEN KREIEREN - POLYETHISCHE MEDIEN UND KULTURELLE
VERSCHIEDENHEIT Ein Projekt von Radio FRO (Linz/ Österreich)
in
Kooperation mit dem ARS ELECTRONICA FESTIVAL 2002.
www.fro.at/ars02
und www.aec.at/festival2002/
Konferenz rund um die
Reibungspunkte und Schnittstellen in
multiethnischen Gesellschaften. Eine Auseinandersetzung mit
der
gegenwärtigen Integrations- und Migrationspolitik auf
nationaler und
europäischer Ebene.
***WACHSENDE
VERSCHIEDENHEIT: BEDINGUNGEN UND VORAUSSETZUNGEN FÜR EINE
DIE
POLYETHISCHE MEDIENLANDSCHAFT***
Di,
10. September 2002, 12:00 - 14:00 ARS ELCTRONICA CENTER / Sky
Media Loft -> Diskussion zur Rolle polyethnischer Medien in
den
heutigen Gesellschaften, ihre notwendigen Rahmenbedingungen und
ihr
Beitrag für Integration und Verständigung. Chancen,
Strukturen und
Konfliktlinien in multiethnischer Gesellschaften.
Ein
Beitrag von Radio FRO beleuchtet das Feld "der Anderen" in der
Mikrokultur von Linz im Kontext des Konzeptes einer
polyethnischer
Medienlandschaft.
mit:
Gunther Kress (University of London/UK)
Brigitta Busch (Center For Intercultural Studies,
Klagenfurt/A)
Otto Tremetzberger (Radio FRO, Linz/A)
Host: Cornelia Kogoj (Initiative Minderheiten,
Vienna/A)
***GESCHLOSSENE GRENZEN IM
ZEITALTER DER MIGRATION - PERSPEKTIVEN UND
POLITISCHE PRAXIS***
Di,
10. September 2002, 14:00 - 16:00 ARS ELCTRONICA CENTER / Sky
Media Loft ->Eine Auseinandersetzung mit der
gegenwärtigen
Integrations- und Migrationspolitik auf nationaler und
europäischer
Ebene.
Die
viel zitierte Festung Europa wird zunehmend vom Schlagwort zur
politischen Gewissheit. Kaum ein europäisches Land, das nicht
an der
Verschärfung der Einwanderungspolitik arbeitet oder bereits
härtere
Maßnahmen gegen MigrantInnen beschlossen hat. Unter dem
Deckmantel der
Integration (etwa verpflichtete Deutschkurse) wird zunehmend der
Druck
auch für jene stärker, die bereits mehr oder weniger
Teil unserer
Gesellschaften geworden sind.
mit:
Karin König (Wiener Integrationsfonds / A)
Herbert Langthaler (Asylkoordination Österreich, A)
JUlian Circo (IOM, International Organization for Migration)
Rubia Salgado (Verein MAIZ, A)
Host: Boris Buden (Philosoph und Journalist / Zagreb u.
Wien)
Du
bist herzlich eingeladen, teilzunehmen!
Für mehr Infos mailto:otto.tremetzberger@fro.at
0043-(0)732-717277-120
end german text*
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CREATING INTERFACES - POLYETHNICAL MEDIA AND CULTURAL
DIVERSITY
PROGRAMME-Schedule
A
project by Radio FRO (Linz/Austria) in cooperation with the ARS
ELCTRONICA FESTIVAL 2002. www.fro.at/ars02 and
www.aec.at/festival2002/
This
conference focuses on the sources of friction and points of
interface within a polyethnic society. The aim is to point out
alternatives to the one-dimensional "forced integration
discussion”
that are also currently being advanced on the EU level. Radio
FRO's
contribution to the festival is an analysis of the political
and
scientific aspects and context of migration, integration and
the
opportunities of a polyethnical media landscape.
***INCREASING DIVERSITY:
CONDITIONS AND PREREQUISITES FOR A MULTIETHNIC
MEDIA LANDSCAPE***
Tuesday, 10. September
2002, 12:00 - 14:00 ARS ELCTRONICA CENTER / Sky
Media Loft -> Debate on the role of polyethnical media in
today's
societies, their necessary framework conditions and their
contribution
to integration and understanding. Opportunities, structures as
well
as lines of conflict will be elaborated on by a research project
on
Radio FRO's foreign-language programming. Radio FRO's
contribution
sheds light on "the others” in the microculture of Linz and
in the
context of the concept of a polyethnic media landscape.
with:
Gunther Kress (University of London/UK)
Brigitta Busch (Center For Intercultural Studies,
Klagenfurt/A)
Otto Tremetzberger (Radio FRO, Linz/A)
Host: Cornelia Kogoj (Initiative Minderheiten,
Vienna/A)
***CLOSED BORDERS IN AN AGE
OF MIGRATION, PERSPECTIVES AND POLITICAL
PRACTICES***
Tuesday, 10. September
2002, 14:00 - 16:00 ARS ELCTRONICA CENTER / Sky
Media Loft -> Debate on the current migration policy It is
evident that
immigration and asylum policies are being made more restrictive
all
over Europe. Integration measures are increasingly becoming
compulsory
procedures-consider, for example, "language courses for
foreigners.”
Aside from regional and national political debates and approaches,
the
international and European dimensions of this issue are
increasingly
shifting into the foreground.
with:
Karin König (Vienna Integrationsfonds/A)
Herbert Langthaler (Asylkoordination Österreich/A)
Julian Circo (IOM, International Organization for
Migration,Vienna)
Rubia Salgado (MAIZ, A)
Host: Boris Buden (Philosopher and Journalist / CR and
A)
You are welcome to participate!
more
infos: please mailto:otto.tremetzberger@fro.at
0043-(0)732-717277-120
end*
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MELDUNGEN UND KOMMENTARE
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04 Es geht um 2.002 Euro (rund 27.500,- ÖS)!
From: "Feedback ZD" <feedback@zivildienst.at>
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denn dies ist der Differenzbetrag zwischen dem was zB das Rote
Kreuz
365mal (5,86 Euro zumindest "angemessen" definiert (11,34 Euro
NUR
wissen die MEISTEN Zivildiener davon NICHTS!!!
Bitte daher den Aufruf
unten weitermailen, weitererzählen. Sprecht
eure Kollegen - vor allem alle in Rot Kreuz-Wägen - drauf an.
Jeder
Zivildiener wird euch für rund 2.002 Euro dankbar sein
!!!!!!!!!!
Die
nächste Einrichtung in eurer Nähe zum Informieren:
http://zivildienst.at/neu/infopool/zde.php
Auch
Zivis, deren Dienst schon zu Ende ist, können sich noch
beschweren!!!
***********************
Lieber Kollege!
Thema: *GELD* !
Der
elende Streit um das Verpflegungsgeld geht weiter! Am 19.8. ist
es
so weit: Die nächste Runde im Kampf um eine "angemessene"
Verpflegung
beginnt.
* Am
29.6. veröffentlichte der Verfassungsgerichtshof ein
Erkenntnis,
nach dem der Begriff "angemessen" ausreichend interpretierbar sei:
zum
Beispiel ATS 155,- (Verpflegungsgeldverordnung 1994 - 2000),
entspricht Euro 11,30 oder Euro 13,60 (Heeresgebühregesetz
2002) pro
Tag sind Anhaltspunkte für das, was "angemessen"
ist.
*
Darauf stützt sich unsere BESCHWERDE nach §37
Zivildienstgesetz an
den Zivildienstrat.
ACHTUNG! Wer diese
BESCHWERDE noch nicht eingebracht hat, bitte so
rasch wie möglich tun!
*
Zum Vorgehen bei der o.a. Beschwerde: Verlange eine Aussprache
mit
Deinem/Deiner Vorgesetzten und lege ihm/ihr den MUSTERVERTRAG vor,
der
ebenfalls als Attachment angefügt ist. Lehnt Deine
Einrichtung den
Vertrag ab, dann schick sofort die Beschwerde an den
Zivildienstrat.
Nur so kannst Du Deine Rechte wahren!
[Anm. d. Red.: Leider konnte ich die Attachments nicht aufnehmen :-( ]
*
Nächste Runde: 19.8.2002- Der Zivildienstrat wird zusammen
kommen
und die Beschwerden behandeln.
Wir
erwarten: Eine Feststellung, dass es zu groben Missständen bei
der
Verpflegungssituation der Zivildiener bestehen und ein
Gutachten,
wonach Tagesbeträge unter Euro 11,30 keine "angemessene"
Verpflegung
darstellen.
Damit gestärkt werden
wir weitere Schritte unternehmen. Wir werden
ZivildienstverwaltungsgesmbH und Innenmnisterium in die
Pflicht
nehmen, für "ihre" Zivildiener Sorge zu tragen und uns zu
unserem
"angemessenen" Verpflegungsgeld zu verhelfen- wenn es sein
muss,
wieder mittels dem Verfassungsgerichtshof, der uns inhaltlich
schon
zwei Mal Recht gegeben hat. Entsprechende Anträge werden
auf
http://www.zivildienst.at veröffentlicht (siehe
Fesstellungsbescheid)
Deswegen: BITTE BESCHWERDE
EINBRINGEN! Nur so könnt Ihr Euer Recht
sichern. Es wird kaum schnell gehen, aber Euer Anspruch auf
das
ausständige Geld bleibt bestehen, auch wenn es ein Jahr
dauern sollte!
Dein Anspruch auf das ausständige Geld bleibt aber
bestehen!
Auch
Zivis, deren Dienst schon zu Ende ist, können sich noch
beschweren!!!
Die Plattform für Zivildienst wird weiter informieren
mit kollegialen Grüßen
Mag.Florian Seidl
Bundessprecher der Zivi-Troika
mailto:bundessprecher@zivildienst.at
Zivi-Mobil: 0664-8980507
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DISKUSSION
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05 Sommerlöcher und andere Irrlichter
From: OEKOLI_Wien@gmx.net
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"Einige Indymedias" zwingen uns eine Antwort ab.
Selbstverständlich
wollen wir keinen Satz ebendieser auf indymedia.at
veröffentlicht
sehen. Für die FreundInnen gepflegter linker Streitkultur
haben wir
unsere Antwort der Übersicht halber
dreigeteilt.
- Ein offener Brief ans liebe Tatblatt
Liebes Tatblatt,
mit
Verwunderung nahmen wir Eure Stellungnahme zum aktuellen
Konflikt
zur Kenntnis. Wir stellen dazu fest: Wie aus unseren
zahlreichen
Publikationen leicht ersichtlich ist, lehnen wir den Staat ab.
Wir
sind auch ganz spezielle Feinde dieses Staates Österreichs.
Wir
kritisieren und arbeiten gegen Legislative, Exekutive und
Judikative
in theoretischer und praktischer Hinsicht.
Wir
arbeiten grundsätzlich nicht mit bezahlten Organen dieses
Herrschaftsinstrumentes zusammen. Wir negieren Österreich in
all
seinen Ausprägungen und Erscheinungen. Ökoli und
Österreich ist die
absolute Feindschaft, der größte, anzunehmende
Antagonismus.
Euer
erster Schritt, von unserem Satz "Wir überlegen uns
weitere
Schritte gegen Indymedia.at" auf eine folgende Anzeige zu
schliessen
befremdet uns. Anscheinend färbt die typisch
österreichische
Staatsfixiertheit auch schon auf die autonome Linke ab.
Anscheinend
könnt Ihr Euch keine anderen Schritte vorstellen, als den
Gang zur
nächsten Bullenwache. Diese Unterstellung ist ein
Armutszeugnis für
Euch.
Keiner nun gegen die
ÖKOLI hetzenden Gruppe ist bisher auch nur
aufgefallen, daß es in Österreich im Gegensatz zur
Schweiz nicht
einmal die rechtliche Grundlage für ein ähnliches
Vorgehen wie jenes
der "Aktion Kinder des Holocaust" gäbe, da es hierzulande im
Gegensatz
zur Schweiz kein Antirassismusgesetz gibt.
Der
zweite Schritt, nämlich die Forderung zur Bildung einer
Einheitsfront gegen die Ökoli, die Forderung nach
weiteren
Stellungnahmen anderer Gruppen, diesen Alarmismus, den Ihr Euch
hier
bedient, diese Entschiedenheit, haben wir oft vermisst bei
anderen
Stellungnahmen zu anderen Thematiken wie z.B. dem Antisemitismus.
Wir
können uns das nur als eine späte Antwort auf unsere
deutliche Kritik
an Eurer Sondernummer zum Thema "Tierrechte"
erklären.
Wir
fordern Euch öffentlich auf diese infame Stellungnahme von
Eurer
Homepage zu entfernen. Ihr betreibt eine
TäterInnen-Opfer-Umkehr. In
Wahrheit gibt es andauernde Spekulationen über
Gruppenzugehörigkeiten
der ÖKOLI, über interne Strukturen, selbst
Namensnennungen und
Gerüchte über Sexualverhalten, Reiseziele usw. blieben
uns nicht
erspart. Diese andauernden Veröffentlichungen sind der
eigentliche
Skandal.
Eure
Unterstellungen einer Zusammenarbeit der ÖKOLI mit dem
österreichischen Polizeiapparat (sei es in Form von Anzeigen
gegen
Indymedia.at oder was auch immer...) sind infam und
lächerlich, und sie
richten sich selbst!
Daß wir diese
Zusammenarbeit ablehnen ist jedoch keine Folge der
Kritik von Tatblatt und co. und deren "Drohung" uns zu isolieren.
Da
sich auch unser Interesse an einer Zusammenarbeit mit Zeitungen,
die
jahrelang selbst Forum für antisemitische Artikel waren*
sowieso in
Grenzen hält, ist dies nicht als Rückzieher der
ÖKOLI zu verstehen,
sondern als Klarstellung gegenüber (bewußt?)
mißverständlichen
Deutungen unserer Aussendung.
- Indymedia schafft eine Sommerlochdiskussion.
"Einige Indymedias"
verwenden ihre homepage neuerlich ziemlich
zweckdienlich und zielgerichtet. Sie schufen sich erst eine
virtuelle
Gerüchtebörse, einen Stammtisch im Cyberspace, ein
Instrument der
Verwirrung, der Verleumdung und der vielseitigsten Lüge und
nennen es
"open-posting".
Wir
versuchen uns diesem Projekt zu entziehen und boykottier(t)en
diesen Unsinn. Trotzdem erscheinen immer wieder unsere
Aussendungen
auf dieser page, woraufhin regelmäßig Hasscomments,
Verleumdungen und
Spekulationen über unsere Gruppe sowie antisemitische
Statements
folgen.
Wir
wollen das nicht, und fordern Indymedia.at auf, gefälligst
ihre
homepage besser zu moderieren. Diese Aufforderungen werden
ignoriert,
stattdessen setzen sie ihre homepage jetzt als Waffe
ein.
Als
Waffe gegen eine für sie mißliebige Gruppe. Aufrufe
und
Beschuldigungen gegen die ÖKOLI erscheinen nun plötzlich
auch auf der
Mittelspalte!
Mit
Lügen garniert (so unterstellen "einige Indymedias", dass
ein
Flugblatt der Ökologischen Linken in Straßburg verteilt
wurde. Dies
ist unrichtig. Jegliche Spekulation über die Teilnahme
einzelner,
angeblicher Mitglieder am noborder-camp arbeitet der Staatspolizei
in
die Hände.) geben sie uns zum Abschuß frei, und es
folgt, was jedeR
ahnen konnte: eine Vielzahl von weiteren Hasscomments, aber
auch
emails direkt an uns, und eine aufgeregte Stellungnahme vom
Tatblatt.
Wir
wenden uns gegen diese Hetze und sehen darin eine Bedrohung
für
die soziale und antifaschistische Opposition. Wenn der
Einfluß den
IndymediamoderatorInnen ausüben, dazu benutzt wird
ernsthafte
politische Arbeit zu sabotieren sind Grenzen
überschritten.
"Einige Indymedias"
gebärden sich als die verfolgende Unschuld. Sie
behaupten eine "Einschüchterung und Bedrohung" von
indymedia.at, und
geben die ÖKOLI zum Abschuß frei. Wir sind es leid den
Fußabstreifer
für Euren paranoiden Verfolgungswahn zu geben, und behalten
uns
weitere Schritte gegen Eure Machenschaften vor.
Unsere Lust für die
Indymedia-Linke als identitätsstiftende
Projektionsfläche zu dienen hält sich in Grenzen. Wir
wollen mit
diesem Projekt nichts zu tun haben und bestehen weiterhin darauf,
daß
unser Aussendungen nicht auf Indymedia erscheinen, solange es
sich
dabei um einen Tummelplatz für AntisemitInnen handelt. SMASH
AUSTRIA!
Anna
und Arthur halten's Maul! Keine Aussagen gegenüber
Indymedia.at
und Justiz!
- Korrektur und Richtigstellung
Wir
wurden kritisiert, in unsere Aussendung zu den antisemitischen
Vorfällen in Strassbourg Berichte aus Indymedia verwendet zu
haben, wo
wir doch Indymedia boykottieren. Auch wir sehen, dass das
problematisch ist.
Jedoch geht es wiederum an
unserer Kritik am Open-Posting-System
vorbei: Wir kritisierten nie, dass Leute ihre Berichte über
Demos,
etc., im Netz veröffentlichen, sondern dass das Open-Posting
auf
indymedia dazu führt, einen antisemitischen Diskurs zu
normalisieren
und zu verbreiten.
Es
ist anscheinend schon akzeptierter Diskurs der
österreichischen
Linken das Beschmieren von Synagogen in betracht zu ziehen
(siehe
http://www.at.indymedia.org/front.php3?article_id=13734) und
diesen
Diskussionen webspace zur Verfügung zu stellen.
Keine Gruppe hat sich
bisher genötigt gefühlt diese Zustände zu
thematisieren. Wir finden jegliche antisemitische Propaganda
skandalös, egal ob in orf-online, krone.at oder indymedia.at.
Auch
wenn solche postings oder comments nachträglich, manchmal
erst nach
Stunden oder Tagen, gelöscht werden.
Nach
weiterer Recherche zum versuchten Angriff auf die Synagoge in
Strassbourg hat sich unser Bild bestätigt. Mehrere
AktivistInnen
versuchten Kameras zu zerstören, und andere AktivistInnen,
die sich
schützend vor die Synagoge stellten, zum weitergehen zu
bewegen.
Darunter ein Aktivist, mit
Palästinensertuch vermummt, und mit einem
Armeehemd bekleidet, wo am linken und rechten Arm die
Deutschlandfahne
prangte. Es kam zu Rangeleien, Schläge ins Gesicht wurden
nicht
beobachtet, können jedoch nicht ausgeschlossen
werden.
Wir
finden solche Szenen ekelhaft, wollen aber nicht dem gesamten
Camp
eine Akzeptanz dieser Aktionen unterstellen. Zu viele stellten
sich
vor die Synagoge und riefen Anti-Antisemitische Parolen.
Bedenklich
finden wir aber die Ignoranz solcher Vorfälle, auch in
der
Berichterstattung über das Camp.
*
siehe dazu die Passagen über das Tatblatt in: Reiter, Margit:
Unter
Antisemitismus-Verdacht, Die österreichische Linke und Israel
nach der
Shoah Innsbruck, 2001
--
Ökologische Linke (ÖKOLI)
Schottengasse 3a/1/4/59
A-1010 Wien
e-milio:
oekoli_wien@gmx.net
Visite our Website: http://www.oekoli.cjb.net
Ökoli Vorarlberg: http://PolitiX.cjb.net
Unsere Aussendungen sind
nicht zur Verbreitung über Indymedia
bestimmt!
************************************************
*********
*
*********
don't forget to say hello to echelon:
abhoermethoden, bombe, cia
,datenklau, echelon, freak, grundrecht,
hacking, iridium, joint, kommunismus, lauschangriff,
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tristero, urheberrechtsverletzung, wanze, geld, asyl,
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zukunft, nigeria, ahim, widerstand
LEAVE BUSINESS AND JOIN DEMONSTRATION
GMX
- Die Kommunikationsplattform im Internet.
http://www.gmx.net
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SOLIDARITäT WELTWEIT
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06 Rundbrief der Infogruppe Berlin
From: gipfelsoli@gmx.de
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gipfelinfo 12.8.2002
öffentlicher rundbrief der infogruppe [berlin]
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-
GENUA G8 - SCUOLA DIAZ - BOLZANETO: KONTAKT GESUCHT
- INVITATION AU PROCES DE AHMED
- INVITATION TO THE TRIAL OF AHMED
- DISCUSSION PAPER ON STRATEGIES FOR ACTION
GENUA G8 - SCUOLA DIAZ -
BOLZANETO: KONTAKT ZU
EHEMALIGEN GEFANGENEN UND VERLETZTEN GESUCHT
Vom
15. September bis 5.Oktober 2002 findet im autonomen Kultur-
und
Begegnungszentrum Reitschule Bern (www.reitschule.ch) das Projekt
"Le
Geometrie della Memoria - Nachdenken ueber den G8- Gipfel in
Genua"
statt. (www.memoria.ch)
Anfangs Oktober werden
AnwaeltInnen der Internationalen
Untersuchungskommission zu Genua ihre Untersuchungsergebnisse zu
den
Ereignissen im Juli 2001 praesentieren.
Danach findet ein
Internationales Tribunal gegen die Angeklagten
Berlusconi, Fini und Scajola statt. Fuer diesen Anlass suchen
wir
ehemalige Gefangene und Verletzte, die ueber die
Polizeibrutalitaet
und Menschenrechtsverletzungen als ZeugInnen aussagen
moechten.
Aus dem Programm: (Mehr Details auf www.memoria.ch)
Do
03.10. Menschenrechtsverletzungen waehrend dem G8-Gipfel 2001:
Mitglieder der Internationalen Untersuchungskommission zu
Genua
praesentieren ihre Resultate
Mit kurzem Video
Fr
04.10. Der Tod von Carlo Giuliani: Mitgliederder der
Internationalen Untersuchungskommission zu Genua praesentieren
ihre
Resultate. Evtl. ist die Mutter/sind die Eltern von Carlo
Giuliani
anwesend (in Planung)
Film 19h "Carlo Giuliani, ragazzo", Cristina Comencini, Italien 2002
Sa
05.10. 10h - 20h Volkstribunal gegen die politischen
Verantwortlichen der Menschenrechtsverletzungen waehrend dem
G8
(Details folgen)
Wer
Interesse hat und/oder mehr wissen moechte, melde sich bitte
bei:
tribunal@memoria.ch
Solidarische Gruesse
Die OrganisatorInnen des Volkstribunals
BITTE WEITERLEITEN!
[www.memoria.ch]
INVITATION AU PROCES DE AHMED
Salut à touTEs,
Le
collectif de soutien à Ahmed (et aux autres militants mis en
examen
suite aux manifestations no border) de Strasbourg a pris la
décision
d'inviter toutes les organisations et associations (fussent- elles
ce
qu'elles sont) à se solidariser contre la criminalisation
des
militantEs et à apporter leur soutien à Ahmed le 21
août lors de son
procès, et avant cela pour appuyer la levée de son
isolement et sa
demande de mise en liberté.
Nous
vous invitons à battre l'appel à une mobilisation
solidaire
élargie et aussi à publier et à diffuser rapidement
cette pétition
ainsi que d'autres documents de protestation que nous vous
ferons
suivre afin que nous soyons en mesure d'appuyer la demande de mise
en
liberté dont l'audience pourra se tenir la semaine prochaine
(date non
encore définie).
[collectif de soutien à Ahmed]
INVITATION TO THE TRIAL OF AHMED
Hi all,
The
support collective for Ahmed (and for the other activists that
have been criminalized after the noborder demonstrations) from
Strasbourg has decided to invite all organizations and
associations to
act in solidarity against the criminalization of activists, to
express
their support for Ahmed on the 21st of Augustus during his trail,
and
to demand the end of his isolation in prison and support his
demand to
be freed.
We
invite you to start a broad mobilization of solidarity and to
publish and to distribute the adjoined petition and any other
protest
documents that we will send out in the future so that we can
build
pressure behind the demand to release Ahmed from prison (the
hearing
can take place next week but the exact date has not yet been
fixed).
[the support collective]
DISCUSSION PAPER ON STRATEGIES FOR ACTION
2nd
European Conference of Peoples' Global Action
Leiden, 31 August - 4 September 2002
Introduction
************
This
document is the result of conversations at the NoBorder camp in
Strasbourg, where it emerged that many people desired an emphasis
on
strategies during the PGA conference. This was seen as
involving
thought about ways to (1) continue confronting power and face
the
current wave of repression, (2) relate the opposition against
power
structures with proactive efforts to create alternatives, and
(3)
strengthen and widen our networks. This document is aimed at
kick-starting debates on analysis and action proposals around
these
three key dimensions - as part of an on-going discussion, rather
than
an attempt to reach consensus.
This
paper presents some analysis and questions for the debate - but
we stress that it only reflects the ideas and opinions of the
people
who wrote it or criticised it (people from different countries
who
found time for this discussion in Strasbourg or later through
email
lists). It has no intention to be comprehensive, objective or
representative; in fact, we hope that it is just the opposite,
in
order to encourage other people to develop their own analyses
and
suggestions and to share and debate their ideas with others.
If
possible, we ask people to do this in writing before the
conference,
in order to give local groups the opportunity to consider
diverse
points of view in their preparatory debates. The forum
http://pga.squat.net/phorum/list.php?f=8 (part of the forum for
the
conference, http://pga.squat.net/phorum/) and the
caravan99@lists.riseup.net mailing list can be used to share
your
thoughts with others before the conference. To post new texts in
the
strategies section of the forum, go to
http://pga.squat.net/phorum/post.php?f=8
This
paper was mainly prepared as input for the specific discussions
on strategies and tactics. However, we also invite you to
consider
its content as it relates to discussions in other thematic
workshops
during the conference.
We
invite everyone to distribute and discuss this document outside
of
the 'usual' networks and communication channels. We should try
to
reach out particularly to sectors which are negatively affected
by
unequal relations of power, but are not very much involved in
our
networks (such as women's groups and self-organised refugees
and
migrants, sex workers, homeless people, etc). We also invite
people to
translate the document into as many languages as possible,
especially
non-Western European ones, and post them in the forum.
1.
Confronting Power and Facing Repression
******************************************
Since the Zapatista
uprising, the combined efforts of different
emancipatory networks rapidly challenged the established
political
culture, by exposing the violent and undemocratic nature of
market
forces and representative democracy. Through direct action,
civil
disobedience and global communication and coordination, the
networks
successfully defied capitalism and 'democratic' representation,
thus
eroding the source of legitimacy of Western power structures. This
in
turn strengthened and cross-fertilised existing processes of
emancipatory social change all over the world.
After Genoa and the attacks
of 0911, however, the source of legitimacy
of power is changing radically. We are returning to the old days
of
rule by fear, scapegoat politics and muscle (especially in the
USA)
although with a democratic façade. There is no sign of
opposition from
most of the Western population, and often these changes happen
with
their participation and support.
The
imagery related to the so-called 'war on terror', which links
security, nationalism and 'culture', provides a perfect scapegoat
for
the social tensions provoked by economic restructuring. It
legitimises
aberrant laws to isolate and criminalise people on the basis of
skin
colour, nationality, religion and political activity, enabling
the
state to widen its immense range of tools for surveillance and
social
control. The racist panic is also used to strengthen military
budgets
and legitimise as many geostrategic wars in the South and the East
as
demanded by the 'enduring freedom' of Western economic
interests.
The
response from the global emancipation networks to these
developments has been quite limited. Although there have been
very
good examples of the opposite, we are still a long way from
appropriately responding to what might be the most important
change in
patterns of domination since the end of the II World War. The
good
news is that we have not been paralysed and different
mobilisations
since Genoa and 0911 have sent a strong message of continued
resistance.
But
if we really want to have an impact we need to do a better job
at
attacking social fear. By this term we mean the manufacturing
of
collective insecurity and the continuous construction of enemies
and
threats, which is used by power structures to legitimise
themselves
and produce a popular demand for ever tighter security, militarism
and
control, targeted especially against those who were already
oppressed
and excluded.
An
important advantage for us is that, in spite of the success of
fear-manufacturing mechanisms in the West, capitalism is being
questioned, and opposed, by growing numbers of people all over
the
world. The challenge is how to continue nurturing this
opposition
while relating it to other forms of oppression (racism, sexism,
etc),
fighting against social fear, and surviving the growing
repression
that we are facing.
Possible questions for
debate
* How do you evaluate the effects of the anti-
capitalist mobilisations and actions of the last few
years? How do you think things changed after Genoa
and 0911? Are we having an increasing or decreasing
impact on public opinion, and why? What do you think
struggles against power and repression will be like
in the near future?
* How can we attack the self-legitimisation
strategies being employed by power structures?
* How can we improve our capacity to communicate
with sectors of society that perceive themselves as
'non-political' and buy into fear-engineering
policies? How can we increase our 'cultural
flexibility' to improve our communication with them?
What forms of action and communication can we use to
overcome the limits of demonstrations and direct
actions?
* How can we approach the crisis of the electoral
system? And the rise of the far right?
* How do we protect ourselves from the growing
repression and criminalisation, and react in cases
of extreme harshness, such as in Genoa?
* How can we increase the exchange of technical
capabilities and organisational experiences?
* Do you want to talk about summit-hopping or are
you bored to death of the subject?
* Do you want to talk about violence-non-violence or
are you bored to death of the subject?
[Since the war against Iraq
is likely to start in a
few months, and is also likely to provoke tremendous
tensions and maybe even attacks in Western
countries, it would also make sense to start
preparing our responses to it.]
2.
Building Alternatives
************************
The
global days of action and counter-summits of the past years
have
had an immense impact. But even when the novelty and success of
these
mass protests gave them the guise of an unstoppable tidal-wave, it
was
already clear to most people involved that we cannot build new
social
relations through protest alone.
The
idea that solutions would somehow emerge by themselves from the
dynamic of ever-growing protests was questioned from the beginning
by
many within our networks, and increasing numbers of people have
been
experimenting with ways to supplement protests with sustained
initiatives advancing concrete social struggles.
With
the clear failure and thorough discrediting of both
parliamentary-reformist and vanguardist options, there is
increasing
awareness that in order to affect meaningful transformation we
need to
combine a growing confrontation with power structures with a
renewed
emphasis on building autonomous alternatives.
This
strategy is one by which people in different contexts and
struggles identify opportunities to extract energy, resources
and
meaning out of existing social relations and put them into
building
new ones. The image then is one of many autonomous but
connected
attempts to hollow out existing structures, while at the same
time
creating, expanding and strengthening new diverse patterns of
social
relations.
Perhaps, the European
Social Consulta (www.europeanconsulta.org) could
become a tool to help us advance strategies in this direction.
There
will of course always be an important role for global actions
and
issue-based campaigns; in fact, protests and alternatives
should
reinforce each other in a long-term process of emancipatory
social
transformation.
In
fact, there is no clear-cut distinction between confrontation
against and alternatives to the existing system. Democratic,
non-hierarchical, non- commodified alternatives need to maintain
their
active confrontation with existing power structures in order not
to be
incorporated or marginalised - and as soon as they reach a
significant
dimension they will suffer at least the same degree of repression
as
mass protests, if not more.
They
will never have a real chance to become strong enough to pose a
real threat to the system without engaging actively in the
struggle
against it, but at the same time they may offer us a more
coherent,
credible and self-reliant basis to struggle from.
Possible questions for
debate:
* Do you see this analysis as relevant? What sort of
social change do you envision, and how?
* What role(s) do you think that these alternatives
can play in challenging the existing social order?
What are their limits? Does it makes sense to
concentrate our efforts in building them? If not,
what are the implications?
* How can we move from symbolic fringe actions (even
if there are 300.000 people in them) to transforming
society at a more fundamental level?
* How can autonomous alternatives become relevant to
wider sectors of society? How can we encourage large
numbers of people to self-organise alternative
social relations and link up with networks of
struggle?
* How could the Social Consulta be an adequate tool
for these objectives? What other tools we need?
* How do we maintain a balance between the
construction of decentralised alternatives and the
confrontation with global oppressive structures? How
can we avoid repeating the mistakes of the huge
alternative movements (cooperatives, etc.) that grew
up around the workers movements of the XIX-XX
centuries and ended up coopted by the market and/or
the state, or bankrupt, and with them the illusion
and energy of millions of people?
* How can we avoid losing the cross-fertilised,
heterogeneous and ever-changing nature of globalised
struggles and social relations? How do we avoid
retreating into excluding and restrictive local
identities, as many communes did?
* How do we encourage people involved only in
'lifestyle politics' to look at the broader picture?
* What role should high-tech play in our struggles
today? And in the alternatives we build?
* What should the role of PGA be in the construction
of decentralised and autonomous alternatives?
3.
Cooperation within and outside existing networks
***************************************************
The
success of our actions so far has been based on two factors:
(1)
the combination of a great diversity of discourses from
emancipatory
struggles in all continents (social, environmental,
indigenous,
feminist, etc), and (2) forms of articulation, action and
communication that make our networks immune to most of the
problems
that have plagued 'leftist' struggles for a long time:
*
The collective articulation of global days of action has been based
on
decentralisation and autonomy; on spaces and tools for
communication
and coordination among people who think, act and speak for
themselves. The rejection of any form of collective identity for
the
networks, of centralised finances, of permanent
representatives
towards media, of mandated mediators towards the institutions and
of
any other source of power, made it structurally impossible to
'divide', corrupt, domesticate, co-opt or behead the networks,
and
gave us an unprecedented degree of operativity and
dynamism.
*
The combination of diverse participatory forms of action
(artistic
forms of expression, direct action to destroy capitalist
symbols,
civil disobedience etc.) made an unambiguous statement of
rejection of
global power structures, seriously eroding their legitimacy
and
drawing public sympathy. The attempts of the state and media
to
criminalise our networks had, until Genoa, the opposite effect
than
intended: rather than isolating, dividing and weakening us, they
made
our struggles more visible and attracted new people to the actions
and
networks.
*
The attempts to create diverse and decentralised means of
communication have been an important step towards producing
self-organised, flexible and dynamic systems that help to
facilitate
participation and reduce predictability.
We
expect that all participants at the PGA conference agree on the
need to maintain and improve these forms of articulation, action
and
communication - not just because they define the way in which
the
network operates and relates to other networks, but also because
their
great results they have had in the last years. However, there are
some
important questions to discuss. Here are some examples:
*
PGA and similar networks in Europe and North America have
connected
mainly people who come from so-called autonomous groups (squats
and
social centres, self-organised environmental or solidarity
groups,
anarchist collectives, post-ideological action groups, etc).
The
active participation of people who are most directly affected by
the
structures of power which we confront (self- organised refugees
and
migrants, women's groups, homeless, sex workers, etc) has been
quite
limited.
This
contrasts sharply with the situation in Asia, Latin America and
the Pacific (and to a much lesser degree, also in Southern
Africa),
where the participation has so far mainly come from large
movements of
the most oppressed people (peasants, indigenous peoples,
women's
organisations, etc) - although in Latin America and the Pacific
there
is also an increasing participation from local autonomous
groups.
It
is true that there are not many movements of oppressed people
in
Europe, and even fewer that work according to principles of
decentralisation and autonomy, but we seem to be doing a bad job
at
working together even with the ones that we are already in
contact
with.
*
Beyond the 'organised' groups and movements, there are huge numbers
of
people who challenge the existing order on a daily basis - for
instance, applying low-intensity invisible techniques in their
jobs to
constantly defend and reinvent more humane ways of producing,
crossing
borders without permission, using graffiti or drums to bring life
into
grey suburbs, shoplifting in large malls, etc.
Sometimes some of them come
in contact with our networks (through
social centres mainly) but most of them seem not to be very
interested
in or aware of what we do. At least part of the reason for this
must
lie in our ways of doing things and relating to each other: how
we
perceive and present ourselves, how we communicate, what sort
of
things we do (and fail to do), how we do them, etc.
* In
most actions and events in which PGA has played a role, it has
so
far deliberately maintained a low profile. This has been done in
order
to avoid creating too much of a 'collective identity', for such
a
thing could have transformed the nature of the network from a tool
for
communication and cooperation into a political subject of its own
(the
opposite of working on the basis of decentralisation and
autonomy).
The
idea was to concentrate the visibility and protagonism
in the local groups doing the actions, and those that used PGA
in
their name have been asked by the convenors to find another one,
since
nobody can speak on behalf of PGA. While this is all very good
and
coherent with PGA principles, our intentional low-profile has
provided
a great springing board for power-hungry representatives of
centralised organisations to present themselves in mainstream
media as
'speakers' of the 'anti-globalisation movement' (whatever that
means),
while PGA remained only visible to insiders. If we want, it should
be
possible to combine a deliberate lack of collective identity with
a
collective effort to achieve more visibility for PGA. But do we
want
that? Would it be a dangerous step? Do we need it?
* In
the last years, several media-oriented organisations have been
created in order to capitalise on what the media inaccurately
calls
'antiglobalisation movement'. Since their purpose is to attract
as
much good (corporate) press and institutional attention as
possible,
they generally don't oppose capitalism and centralised power;
instead,
they propose to manage them differently.
Some
of them don't hesitate to participate in the criminalisation of
our networks to get better media coverage. However, they have
been
able to appeal to and attract many sound and genuine people who
knew
no other way to get involved in 'the movement'. Many of these
people
have more radical positions than their respective organisations,
but
have also developed a strong sense of collective identity and
'belonging' to them. So even if the relationship with the
leadership
of these organisations is bound to be conflict-ridden, maybe
our
networks should try to relate in more positive terms with
their
members - or maybe not?
* A
particular case is the World Social Forum, a diverse and
heterogeneous media-powered event/coalition (where there are some
good
organisations and movements) that was created by some sectors of
the
old left, of social democracy and of mainstream NGOs in order
to
present themselves as the moral guides of the 'anti-
globalisation
movement'. The WSF has broadened the so-called
'anti-globalisation
movement' and given it a 'respectable' public image, accelerating
the
delegitimation of neoliberal ideology, and thus of
power.
On
the other hand, mainstream media and social democratic parties
are
positive about the WSF due to its legitimising role, since the
'alternatives' that it proposes to neoliberalism are still based
on
capitalism and bureaucracies (global, national or local). In any
case,
the WSF and its offspring (like the ESF) are a major meeting point
for
people and organisations that might not have found other ways to
link
up with 'the movement'. There will be a special workshop in
the
Leiden conference to organise a parallel space during the
upcoming
meeting of the ESF in Florence, and there should also be a
separate
paper to prepare for it.
These are some issues for
discussion on this topic, you might think of
different ones. You might totally disagree with our analyses, we'd
be
glad if this was the case, since this text is aimed precisely
at
encouraging debate. We of course do not expect any consensus to
come
out of the discussions, the only intention is to foster the
exchange
of ideas around these topics, which will hopefully give raise
to
internationally coordinated initiatives on specific aspects of
our
work.
Appendix: on a more
fundamental note
************************************
All the topics for discussion presented in this paper are based on
the
assumption that we all agree on the need to reach out to ever
growing
sectors of society and to construct a process of broad social
change
in Europe. But for this to happen, we need to become a 'mass
movement', not in the sense of integrating 'the masses' in
'our'
struggle, but in the sense that increasing numbers of people
take
control over their own lives through diverse means and according
to
their own ideas.
But
can we become a mass movement in Europe in the foreseeable
future?
What are the consequences if we think that we can? And if not?
[We
think that we can, otherwise we would not waste our time writing
this
paper, but some people might not agree, and that is also a
legitimate
and coherent position.] Do we want to give it a try, or shall
we
concentrate on more tangible, immediate things?
[Peoples' Global Action]
INFOGRUPPE BERLIN
Die
Berliner Gipfelsoli-Infogruppe ist hervorgegangen aus der
Infogruppe der Genuagefangenen. Wir sind unter gipfelsoli@gmx.de
zu
erreichen. Wir haben einen Email-Verteiler angelegt, über den
aktuelle
Nachrichten zu Prozessen in Göteborg und Genua (und andere
Aktivitäten
wie z.B. die Mobilisierung zu EU-, G 8- oder Nato-Gipfeln oder
internationalen Camps) verschickt werden. Die AutorInnen der
Beiträge, so sie nicht von uns verfasst sind, sind mit
eckigen
Klammern versehen. Wir können leider keine Verantwortung
für die
Richtigkeit der Beiträge garantieren. Wenn ihr in den
Verteiler
aufgenommen (oder gelöscht) werden wollt, schickt einfach
eine Mail.
==================================================
07 Aktuelle Meldung: Festnahmen in der Türkei
From: DHKC Informationsbüro
==================================================
Hallo,
hier
folgt eine weitere Erklärung der TAYAD-Familien in der
Türkei. Es
wäre den Festgenommenen sehr geholfen, wenn Sie eine
kleine
Protestnote an die unten angeführten Faxnummern
abschicken
könnten. Die Briefe können durchaus in Deutsch oder
Englisch verfasst
werden.
Danke für die Solidarität.
"Der
Widerstand Dauert an... 93 Gefallene... Durchbrechen Wir Die
Zellenwände, Lassen Wir Die Menschen Leben"
12. August 2002
DER
HUNGERSTREIK GEGEN DIE ISOLATION IN DEN F-TYP- GEFÄNGNISSEN
WIRD
BEGINNEN DIE TAYAD-MITGLIEDER NÝYAZÝ AÐIRMAN, MELEK
AKGÜN UND KEMAL
AÐDAÞ WERDEN IMMER NOCH IN DER ANTI-TERRORABTEILUNG
IM
POLIZEIGEWAHRSAM GEHALTEN
Die
Festnahmehysterie, die in den gestrigen Morgenstunden in
Alibeyköy
mit der Festnahme von Melek Akgün und Kemal Aðdaþ
begann, setzte sich
bis in die Abendstunden fort.
Dutzende Menschen, die das
Haus, in dem der Hungerstreik beginnen
sollte, besuchen wollten, wurden bedroht, beschimpft,
geprügelt und
festgenommen. Zuletzt wurde um 18.00 Uhr das Haus eines der
hungerstreikenden Familienangehörigen, Niyazi
Aðýrman, gestürmt, wobei
die Polizei gemeinsam mit Niyazi Aðýrman einen Besucher
festnahm.
Die
11 Festgenommenen, unter den sich auch Melek Akgün, Niyazi
Aðýrman
und Kemal Aðdaþ, sowie die TAYAD-Mitarbeiterin Jale
Çelik befinden,
stehen in der Anti-Terrorabteilung des Istanbuler
Polizeipräsidiums
immer noch unter Folter.
Wir
rufen alle Menschen und Institutionen, die einen Kampf um
Menschenrechte und Demokratie führen auf, sich für diese
Menschen, die
im Polizeigewahrsam der Folter ausgesetzt werden, einzusetzen
und
solidarisch zu sein.
TAYAD Familien
Protesfaxnummern:
Istanbul Polizeipräsidium: 0090-212 532 39 39
Innenministerium: 0090-312 418 17 95
Staatspräsident: 0090-312 427 13 30
Ministerpräsident: 0090-312 417 04 76
Redaktionsschluss: 22:00
Uhr
Diese Ausgabe hat Albert Brandl
zusammengestellt
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